söndag, juli 25, 2010

Skördevisa


Idag, just hemkommen från helgmys och en plockräd av bär och blad på fullerö,
så skördade jag min chiliodling.
en black chipotle, en yellow wax och 6st fullerö chili.
den store ska bli sås.
och de gule och röde ska på pizza.

Jag har tänkt mycket på det här med att vara självförsörjande på chili och vad det innebär
för mig och min omgivning. Och det är väldigt lätt att ta chilin för givet. Grejen är att jag har märkt att även dem tar mig för givet. För de har blivit så törstiga så de numera inte klarar sig mer än några dygn ifrån mig.
Eller ok, jag har inte inte tänkt så mycket på det.
Men jag ska tänka på det, och lovar återkomma då jag faktiskt har något att säga.

1 kommentar:

Daniel Milton sa...

Jag är lite slarvig på att kommentera men du ska veta att jag uppskattar dina små inlägg. Ha en bra dag!