onsdag, september 15, 2010

Lyteskomik + Potatis


Jag satt i godan ro och slöläste Expressen.se när jag helt plötsligt blev lite rädd.
Orsaken var nog ovanstående modebloggjättebyline som utöver dess vansinniga photoshopping ser riktigt läskig ut.

Men det är inte darför jag skriver. Utan för att ge er lite anekdoter om vad som hänt i mitt liv senaste veckan inom området potatis:

1. På hemmaplan har vi skördat sommarens potatis, och den ser fin ut, men ingen har vågat äta den än.
2. I fredags åt jag potatisgratäng både till middag och lunch, och har för mig att jag åt det till middag på torsdagskvällen också, mycket potatisgratäng det blivit har.
3. I lördags gjorde jag egen pitepalt på mandelpotatis, men den blev väldigt torr, går åt mycket smör i brunnen.
4. Fick igår höra från en affärskontakt att jag tydligen vid något tillfälle sagt att jag inte äter någon mat som växer i jorden. "Ty det gud placerat så svårt att nå, så man måste gräfva efter det är det inte menat att man ska lägga på sin tallrik. " Har inget minne att jag sagt det.
5. Ikväll blir det hasselbackspotatis och köttbullar med gräddsås.
6. I måndags bakad potatis med kycklingröra.
7. På söndag står det "Potatisgratäng med något" på veckomenyn.
8. En kollega på jobbet berättade att man, om man ville kolhydratladda så skulle man blanda ut en dryck med lite potatismjöl. Jag kom då att tänka på milkshake, och att man kanske skulle röra i lite där, för att inte få slut kolhydrater när man spelar badminton.
9 . Har en potatisborste i form av en potatis, med ögon, som jag brukar visa Havanna när hon är lite ledsen.

1 kommentar:

The pyssler sa...

Var väldigt sugen på potatis när vi gjorde listan. =) Potatisborsten är fin.