lördag, januari 15, 2011

Medveten strategi, måhända

Som lördagsgodis för själen, lagar jag mat och lyssnar på mp3or.
Maten blir mandelpotatismos med kantarellsås, på proteinsidan blir det farfars köttbullar (ingen aning vems farfar) för mig och vegschnizlar(sic!) för tjejserna(sic!). Allt detta efter en sömnfylld lördag blandad med loppis, konsumbesök och FamilyGuymys med Havanna.

Men, låt mig avbryta mig själv i min självframhävande livstilsbeskrivning ty det är inte alltid darför jag bloggar. Det jag ville berätta om idag var på ämnet mp3or:

Eftersom jag var mer än lovligt tillfälligt less på twin shadows och caribous senaste så tog jag alla lösa mp3or jag hade i "musik"mappen och slängde upp dem i winamp.

När första låten är över och den andra tar vid och dånar ur högtalarna med minst dubbla volymen så släpper jag först såsvispen och går fram till högtalarna för att sänka, väl framme slås jag av att jag gillar det, att det får mig att må bra. Att lyssna på låtar man inte direkt valt, på lite för hög volym kastar mig nostalgiskt tillbaka till min relativa ungdoms dagar, när man lyssnade på musik. Lite för högt. Detta måste jag göra om. Längtar redan till nästa gång.

Inga kommentarer: