måndag, maj 02, 2011

att spendera pengar


Vet inte hur mycket jag betalt i räkningar till Q-PARK, Men nu blev det precis 1160kr mer.
Var inne på Astrid Lindgrens barnsjukhus med sjukt barn. det var ont om platser, så jag cirkulerade runt, möttes av ovanstående vy, och såg en man sätta sig i bilen som stod där den blå bilen på bilden är. Det är en större lastbil bakom och en skåpbil parkerad brevid. Jag kikar snabbt på de grönt inringade skyltarna och tänker "yes, jag är BESÖKARE, underbart"

Lyckas efter några minuters kämpade klämma in bilen i den lilla fickan, springer och erlägger 80kr i parkeringsavgift för att inte få böter.

Efter några timmar åker jag hem. Min dotter har fått glass.
En månad efteråt får jag en betalningspåminnelse som gått till inkasso.
Jag hade missat den rött inringade skylten. Stod tydligen på handikappplats. Bolaget hade även missat att lappa mig. men det gör ju inget. De hade ju kommit ihåg att fotografera mig.

1160kr fattigare.

Inga kommentarer: