fredag, mars 28, 2008

Olas Aruba Cashewnöt Kaka


Jag bakade den där kakan, och den blev otroligt mastig. Förmodligen det mastigaste jag någonsin bakat. Lär inte baka den här mer än en gång per år. Men å andra sidan lär jag inte baka den färre än en gång per år heller, mjummy.
Jag fick ändra lite i receptet för min första gissning till anpassning var sådär, och dessutom gör mina förändringar att jag numera kan kalla den "olas aruba cashenöt kaka".
Hursom. Se nedan, blanda, baka, smeta och servera.

Receptet!

Smet:
# 100g smör
# 2 dl socker
# 3 äggvitor
# 3 dl mjöl
# 1 krm salt
# 1,5 tsk bakpulver
# 2 dl mjölk
# 4 dl malda cashewnötter

Topping:
# 2 äggvitor
# 2 dl florsocker
# 50g smör
# 2 dl malda cashewnötter

smörj och brödsmula en rund form och i med smet
baka i 175 grader i 40 minuter
låt svalna, vänd upp, bred på topping



Inga kommentarer: