tisdag, juni 23, 2009

Prayers for rain

Idag tisdag, halvligger i vardagsrummet som under sommarhalvåret går under öknamnet "Tropikerna", känner det är dags för sån där punktlistad status och sanningsleverans:
-Vaknade i ottan, och såg the Doctors på TV4 med Havanna som vanligt.
-Fick fin feedback på en header jag gjort så jag inspirerades att göra en till. Och gjorde en. Temat blev Påskön och glass. Visar er sen.
-Vi packade havreflarn, hemmagjord limeläsk, rustikbaguettes fyllda med brie samt nyanlända katalogen för det sagolika huset och begav oss ut till Eldgarnsö för att flanera och picknicka.
-Djuraction på Eldgarnsö innefattade mygg, en fästing, två tjurar som lärde småkopojkar att idka älskog med kossor, en herrans massa trollsländor samt fotspår efter en hund. Och ja, lite småa spiggliknande fiskar vid udden där vi picknickade.
-Väl hemma så blev det tropikerna.
-Såg att mitt förra inlägg handlade om att det regnade, oj vad avlägset det känns nu.
-Googlade på Prayers for rain i avsikt att hitta ovanstående klipp att illustrera dagens inlägg om, och innan jag hunnit skriva in hela meningenså föreslog google att jag skulle söka på "prayers for booty".
-Kan inte se hur booty skulle kunna svalka mig nu.
-Tropikerna är bortom varmt , vi funderar på att slå på AC:n, men känns konstigt att i ett land som Sverige betala för kyla.
-Ser fram emot morgondagens wraps fyllda med bland annat Romansallat.
-Min bror ska ringa mig 19.00 ikväll och prata italienska.


Inga kommentarer: