onsdag, augusti 19, 2009

inlägg om dill


På vägen ut till nacka för att ha lite picknick för några kvällar sen, stressar in på ICA MAXI i sickla för att köpa lite cider och ngt att smaska på.
Hittar lite sköna rostbiffar och potatissallad. Ställer mig i kortaste kön för att betala. Det tar sjuuuukt lång tid, kassörskan snackar i telefon och försöker ropa med de andra kassörskorna, jag och de andra i kön tittar på varandra och skakar på huvudena. Jag tar några steg fram för att om möjligt tjuvhöra lite vad som sägs, hör då följande:
Tantkund: Du har tagit för mycket betalt för min Dill. Det ska vara lägre pris enligt ert utskick.
Kassörskan: Men kassan säger att det är rätt pris, och det är inte inlagt som rea.
Kassörskan: Vänta. .
Kassörksan: Ja, jag undrar lite över det här med Dill, är det kampanjpris på den nu? . . . .Men det är ju inte i datorn. . . .aha ok.
Kassörskan: Det går bra, det ska vara kampanjpris, de har bara glömt lägga in det i systemet.
Tantkund: Det verkar vara deras hobby!

VA??????????

Har de som hobby att inte lägga in kampanjpris på Dill? snacka om detaljerad unik hobby. Och att dessutom flera har den. Totalt crazy. Blev sjukt paff, och satte nästan rostbiffarna i halsen i förtid.



2 kommentarer:

Dead Dog Texture sa...

Vilken sjuk hobby.
Min nya hobby (eller sjukliga beteende om du vill) ska bli att alltid lägga till förargligt "Verkar vara deras hobby".

Så fort man pratar om tredje person så ska man alltid avsluta med det.

-Hörde du att Jonas och Karin skaffat en flicka?
-Verkar vara deras hobby.

Ola sa...

Bra idé, ska nog testa det själv.
Återkom gärna med exempel på när du genomfört dina planer.