tisdag, augusti 11, 2009

Tankar i värmen med syre.


jag har lite tankar, tankar om värme. bilden ovan är enbart där för att illustrera att man inte alltid kan få svar på alla sina frågor. . ;

-vårt hus är ofantligt varmt, varför?
-är det för att tropikernas luft cirkuleras runt i huset i tid och otid?
-avger värmeljus verkligen motsvarande värme som en människa, även när de är otända?
-har jag rätt i min teori att min laptop, som jag har i mitt lap, värmer blodet i mina ben, som sen cirkulerar runt i min kropp, och ger mig en slags konstgjord feber?
-är värmen i vårt hus från den blottade betonggrunden? är det den som sakta rostar huset när solen sedan länge dykt nedanför horisonten?




1 kommentar:

Ola sa...

jag skrattar varje gång jag ser den här bilden. så rolig. jag skrattar åt tigern, inte med den.

Och ja. gällande feber, jag har testat teorin, inga märkbara skillnader.