måndag, april 26, 2010

23:16 PM


a) undrar vilken min turädelsten är.
b) undrar vilken av mina 20 chiliplantor som först bär frukt.
c) njuter av trädgården
d) ibland är det varmt i bilen ibland är det kallt.
e) påbörjade arbetet på en ny serie tavlor kallad "mästerverk", de är 30x30cm.
f) njuter fortfarande av helgens lasagne.
g) solen är varm och min hud snart har fått färg.
h) tror att havanna lärde sig säga "dansa" idag.
i) imorgon ska SP Attack få spö i badminton.
j) lyssnar nu jämt på p1 istället för p3 på vägen till jobbet. Och nu lär jag mig massor.
k) fira min födelsedag utomlands, intressant tanke.
l) ritade lite på drömhuset, men körde fast.
m) vill baka men är lite trött på att äta sabeltandad tigerkaka, får hitta på ngt nytt.
n) vad gör man egentligen på en plantbytardag? kan någon svara på det?
o) lite sugen på en ny lampa till vardagsrummet, turkos.
p) såg last night of disco, ovanlig film
q) snart slår de på sommarvattnet här
r) läser du den här raden, lämna en kommentar.
s) hörde om en bok som hette "torg korg eko", bra titel.
t) åt lunch på konserthustrappan och köpte en sån där kaka med kondenserad mjölk, men glömde bjuda på den på kontoret när jag kom tillbaka dit.
u) vill resa någonstans där jag kan köpa ädelstenar.
v) längtar till första badet i sommar.
w) ska klippa mig spretigt snart
x) brukar ta med mig kameran på promenader men inte ta några bilder.
y) är lite mätt på hockey, tur att inga matcher spelas.
z) beställde lefser från Norge, får se om de kommer fram.
å) längtar på nästa varma sommarregn.
ä) måste köpa cocos.
ö) LEERA, måste göra gudar i lera. Mera lera.

3 kommentarer:

The pyssler sa...

Ja, kul m lera det ser jag framemot.

Anna Sousa Pinto sa...

Jag har ett par fragor:
1)Sommarvattnet - vad är det?
2)Dito - lefser?
3)Har du först nu upptäckt P1? Den underbara kanalen.

Lycka till med husritningen och semesterplanerna!

Ola sa...

Pyssler: Lera! imorgonkväll? eller i helgen?

Anna: 1) sommarvatten, mälarvatten som vår samfällighet pumpar kring så man kan vattna trädgården järnet utan att det belastar vattenräkningen.
2) Lefser, norsk delikatess, typ polarbröd med smör, socker, och kanel mellan. Som man kan gå på tur med.
3) Upptäckte den som barn, men först nu har jag styrt rattarna dit.