söndag, juni 05, 2011

nästan känd


satt och bläddrade runt på spotify och skulle lägga till en låt med Kayne West när jag råkade få syn på hans omslag. Det var som om han lyfte fram en konstnär som gjorde exakt det jag gör, eller exakt och exakt, men det var en 10x10cm tavla, visserligen föreställande, men ändå. Mitt hjärta rusade.

Jag fann att det jag såg var en censurerad version av ett av de 9 omslag han fått levererat av konstnären George Condo, som gjort hans omslag.
Ni se 8 av de 9 olika omslagen nedan.

gillar alla. älskar när artister ger konstnärer utrymme inom deras eget skapande.

Samt ja, här finner ni lite mer konst av George Condo. Rätt knäpp snubbe. Men ändå snygga verk.

Så, som ni märker så var jag för ett kort ögonblick nästan känd. Och fatta hur snyggt det hade varit om han valt att ha min konst på sina omslag istället. Eller nä, kanske hade varit bättre om någon annan artist valt mig. Kom igen, jag utmanar internet:

Du grymma artist som älskar det jag gör.
Hör av dig.
Älskar jag det du gör.
Så skapar jag omslag åt dig.

Se bara. . .

Inga kommentarer: