måndag, juli 28, 2008

gnistrande sanningar


Ibland känner man att det är dags för lite sanningar, lite uppriktighet och lite rättframhet.
Och det är det jag tänker bjuda på nedan, i punktform såklart:

-Just nu sitter jag och ser på Rome, avsnitt 3, säsong 1, och imponeras över romarnas grymhet och enkelhet och det vackra fotot och de sköna animationerna i vinjetten.

-Då jag inte hänger vid datan eller ser på nedladdad film/tv så umgås med jag min underbara flickvän, gör tavlor, lagar mat, bakar, fixar hemma (det lilla jag mäktar med) vilar med foten högt upp samt läser en serie pocketböcker om just Julius Ceasar, av Conn Iggulden.

-En upcoming konstnär likaställde mina tavlor med ädelstenar, sättet de är uppbyggda på, hur de skimrar osv.

-Det har blivit en hel del tavlor i den här bloggen på sistone, vad det beror på är en kombination av faktorer, dels har jag mer tid att sitta stilla, dels har jag gjort några väldigt små tavlor, och dels har jag då jag rensade i förrådet inför stundande bakluckeloppisen ute på Rosenhill, funnit 3 tidigare glömda verk som jag nu fått inordna i ordningen och visa upp.

-Just det här med tavlor känns extra kul just nu, jag känner en kreativ topp och små rutor fullkomligt sprutar ur mina händer. Bäst är att fånga den driften, en annan dag kan den vara borta.

-Och ja, tack vare hälsenebrottet och dess smärtstillande och läkarnas order gör att jag undviker solen, därav mest inomhus/stillasittande aktiviteter ovan.

-Jag har budat på en massa ädelstenar på Tradera, får seom jag vinner någon av dem, jag lovar att uppdatera om hur det går för min växande samling.

-Det kommer snart fler tavlor, ruvar på 3 till som ni inte sett, en riktigt gammal, en halvny och en sprillans, den gjorde jag igår natt, och den är ngt så ovanligt som av det större slaget.

-Jag älskar ädelstenar. Eller gör alla det? Jag menar, är det onödigt att ens skriva om det?

-Var under förra veckan hos vetrinären med ena katten Safir (ädelstensnamn), snart så får vi tillskott i familjen. (vi överväger ett ädelstensnamn även för denne)

-Min kompis Pierre gör en konstig blogg om ishockey. Jag undrar vad min kompis Rickard tycker om den.

-Jag längtar efter att få bada.


Inga kommentarer: