tisdag, juli 22, 2008

Italiensk Vegetarisk Smörgåstårta


Ett recept jag hittade på för att bräda min far som är känd
för sina goda smörgåstårtor men vars smårgåstårtor är
en parad av ingredienser som jag ogillar (vilket egentligen alla
smörgåstårtor är, så inget personligt mot just dina pappa. .)
En alltid uppskattad variant på Smörgåstårta.

Illustrerat Recept

Lager 1
Philadelphia ost, Soltorkade tomater, Pinjenötter, Ruccola
Lager 2
Röd Pesto, Mozarella, Ruccola


Lager 3
Grön Pesto, Ruccola, Pinjenötter, Parmesan ost.
Lager 4
Grön Pesto, Röd Pesto, Mozarella, Ruccola, Pinjenötter

Brödet jag använder är mjukt tunnbröd från polarbröd, smarrigt smarrigt.
Och allra godast blir den då den fått stå till sig, övertäckt, några timmar i kylskåpet.

Smaklig Spis!

EDIT: Enligt min statistik så är detta det inlägg som drar mest trafik till min site via Sökordet "vegetarisk smörgåstårta", så jag gissar att du som läser detta kanske var ute efter ett recept, och tänkte be dig, att om du har sett detta, och "bakat" tårtan, kommentera och säga hur den blev. nyfiken på hur mina bäbisar har det liksom.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för inspiration!
Ska göra en liknande själv fast inte med exakt samma ingredienser, roligt med lite nya grepp när det gäller smörgåstårta:)