onsdag, februari 04, 2009

Jag är utmanad(nande)


Då man har skrivtorka på bloggen så letar man rätt på ngn utmaning och så antar man den, jag har varit där själv ett antal gånger, denna gången är det min gode vän Rickard som trillat dit i apatin. Han har dessutom utmanat mig, så jag känner det som en plikt att svara, det superintressanta blogginlägget jag hade tänkt skriva får helt enkelt vänta till förmån för nedan.

10 Första
Första bästa kompis: Första bästa kompisen var Johan Lahti, efter en längre period av att ha omgett mig med "bra" kompisar, så föll det sig så att jag fick en bästa kompis, han fanns alltid där, vi var jämnbra i tennis, och hängde jämt med varandra.
Första bil: Opel Ascona, en -88, vit i lacken, vild under huven. Göbbkörd och riktigt hårt nedprutad av mig en blöt(regnig) kväll i Gävle. Antagligen den snabbaste och snyggaste bilen jag ägt, tragiskt krockad av pappa utanför Ericsson på Moröbacke. Fick ut 6000kr mer än jag köpt den för på försäkringen, efter 2 år, säger lite om hur bra prutar jag är.
Första kärlek: Lise-lotte som bodde på samma gård som mig och gick i samma lekis, hennes lägenhet var rakt över gården från där mitt rum var, jag minns att jag gillade att ödet placerat oss så symetriskt.
Första husdjur: Katten Peace, fick sedemera en hjärnskada som gjorde att hon blev norra europas elakaste katt.
Första semester: Rhodos när jag var 3 år, nästkommande solsemester var jag och nämnda Johan Lahti som åkte till Alcudia, Mallorda 17 år senare. .
Första jobb: Packade Yatzi-tärningar 5 och 5 i påsar tillsammans med Yatzi-blogg för min morfar som var spelgrossist, tror jag fick 25öre per påse. Ni skulle sett påsarna med alla Yatzitärningar då de var osorterade, stora som magar.
Första köpta skiva: Duran Duran, men deras första skiva, Duran Duran.
Första piercing: har jag inte bestämt än.
Första konsert: Carola, på folkets park i Skellefteå.

8 senaste
Senaste alkoholdrycken: Jäst hemmagjort flädervin på nyårsafton.
Senaste bilfärd: Igår, på väg hem från badmintonen så passade jag på att storhandla på City Gross.
Senaste filmen du såg: Arn II, stängde av efter 20 minuter, vi orkade helt enkelt inte längre.
Senast ringda telefonsamtal: Till rörmokaren Kjell, han ska komma och titta på vår läckande värmepanna i eftermiddag.
Senaste bubbelbadet: Paradiset i Ö-vik, vi stannade där på vägen upp till Skellefteå i julas för att sträcka våra bad-ben.
Senast spelade CD-skiva: Quagmire:s senaste.
Senaste gången du grät: Igår, när jag pratade om hur fin min dotter och vår familj är.
Senaste måltiden: Nya ljusa havrebröd med fiber med ost och philadelphiaost + champinionsoppa + te igårkväll.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nope.
Blivit arresterad: nepp
Blivit kär vid första ögonkastet: Egentligen inte.
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej nej.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: ja, men det var ett bra tag sen.
Busringt till någon: Ja, jag busvideosamtalsringde ett gäng människor med toapapper virat runt huvudet, då jag hade en ny telefon och de inte kände igen mitt nummer. Rafflande.

7 saker du har på dig
1. Ring
2. Kalsonger.
3. Täcke.
4. Påslakan.
5. Dunkudde.
6. Örngott.
7. Sovande dotter.
Sorry om ni trodde att det här skulle bli en dagens outfit-utvikning komplett med märken och rubbet. Jag orkar inte. Timmen är sen.

6 saker du har gjort i dag
1. Vaknat.
2. Surfat.
3. Skickat några mail.
4. Läst rickards blogg och hittat denna. .
5. Pratat med rörkokaren Kjell.
6. Beställt frukost och insett att jag blir senare och senare till den för att den här grejen tar sån tid.

5 favoritsaker utan rangordning
1. Ett halsband (pryder dock inte mig) med en gigantisk Topas i. Himmelsblått.
2. Mitt bibliotek.
3. Min frisbee, längtar till våren då den får flyga igen.
4. Mitt sony PSP.
5. Min nya tvättmaskin som jag bestämt mig för idag att vi ska köpa.

4 personer du kan berätta allt för:
Miranda, Rickard, Johan och Jonas.

3 val
Blått eller rött? Rött, roligare att säga ja.
Sommar el vinter? S-O-M-M-A-R!!!!!!!!!!!11111ONE
Choklad el chips? Choklad, givet, dels för de många användningsområdena, försök baka olas äkta amerikanska kakor med chips istället för choklad, nä just det, tänkte väl det.

2 saker att göra innan du dör
1. Leva på det jag skapar.
2. Fira 80års fest omgiven av underbar hustru, barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

1 sak du ångrar
ångrar att jag inte stretchade igår efter badmintonen, som vanligt.


och slutligen vilka 3 som ska få fortsätta denna kedja av aldrig sinande utmaningar: Sandra, Moonraker och The pyssler


Inga kommentarer: