måndag, november 02, 2009

Döda Quarterbacken !


Har inte kunnat låta bli att titta på nya tv-serien Stargate Universe, som är en fortsättningsspinoff på Stargate och Stargate Atlantis, som båda är nedlagda för att de var lite för töntiga.

Så nu har de skapat en ny serie, som känns ska kännas lite mer realistisk, än så länge så känns den som en dålig kopia på Battlestar Galactica, fast med lite överspelade skådisar.

En grej som jag verkligen stör mig på, men som jag beundrar dem för att de lyckats skapa är det faktum att de har en tydlig nörd, och en tydlig quarter back. Alla Stargate serier har en tydlig nörd, för jag tror att de tror att typ alla som tittar är nördar och därmed vill se en skön nörd som löser lite problem här och där. .

Men, iallafall, grejen här är att för att få alla dessa nördälskande tittare att liksom sitta och hoppas i sina säten, så utsätter de mr quarterback gång på gång för dödsfaror, han är så sjuuukt nära att dö. har sett 6 avsnitt, och han har nästan dött i 3 av dem.
Lite roligt är också, att för att förstärka dessa känslor så är nörden och quarterbacken kära i samma lösaktiga tjej.

Så man vet ju att, när väl quarterbacken dör, så är det frittfram för nörden att få den lösaktiga tjejen.

Grejen är att jag själv sitter och hoppas att nörden ska dö, så jag slipper höra hans starwars referenser. .


2 kommentarer:

The pyssler sa...

Jag hoppas de krockar med fartyget så att alla ombord dör så att jag slipper höra skiten mer. höhö

Ola sa...

de kommer nog krocka, men tyvärr kommer de antagligen att överleva.