måndag, februari 01, 2010

alkohol, bra eller dåligt?


aftonbladet.se rapporterar från det "jätteintressanta" Bandy VM som just passerat medans jag gäspade.

Men, lite intressant är hur de väljer att, i brist på annat att lyfta fram, publicera lite dramatiska artiklar gällande spelarnas drickesvanor. Dels skapar de förståelse för alkoholens djävlighet med en intervju med Mossberg som söp bort mycket av sin karriär, och dels så visar de två snubbar som säkerligen är på väg att supa bort sina karriärer.

Intressant intressant. Minns att min morfar en dag i bilen, i närheten av OK på Torsgatan, beklagade sig över medierna fascination att alltid visa guldhjältar som sprutade champagne på varandra. Han tyckte att glorifierandet av alkohol i samband med folkliga hjältar bara spred drickandet och eländet. Och visst har han rätt, man har svårt att se det skadliga med alkohol när elitidrottsmän klarar av att supa men ändå vara bäst i världen.

Skulle jag vinna VM i badminton, så skulle jag nog fira med en semla, men det kanske är darför jag aldrig kommer vinna VM i badminton.

Inga kommentarer: