fredag, februari 05, 2010

tillbaka till ytan.


Efter nu snart 2 veckors kraftig förkylning så går livet vidare med ännu en helg.

Läkaren jag träffade i början ordinerade 2 alvedon och 1 ipren 3 ggr om dagen, och jag har oftast tagit det, men nu är tanken att jag ska gå cold turkey.

Så diverse krämpor jag under 2 veckor hade glömt bort att jag hade har börjat göra sig påminda, och jag är lite småvresig.

Så, vilken perfekt kväll att pyssla lite med datorn och titta på min favoritfilm The Abyss.
Den är min favorit pga musiken, fotot, de vackra vyerna, färgerna, och att det även är en spännande och bra film.
Men musiken tillsammans med vissa vyer, det är ren pur magi.

Minns när jag hade opererat blindtarmen och låg på Skellefteå Lasarett i en vecka, då lyssnade jag nästan konstant i min CD freestyle på soundtracket till filmen. Det var väldigt skönt att bara sväva iväg till.

Ni vet hur man ibland säger att ens hjärna dansar till viss musik. Soundtracket till The Abyss får inte min hjärna att dansa, men däremot att bli hel, och att i ännu större utsträckning hela min kropp. Precis som mitt blindtarmsärr läkte ihop fint under den veckan, så skall nu ikväll min förkylning, en gång för alla, läkas bort med musikens magiska kraft.

Inga kommentarer: