torsdag, maj 06, 2010

Jag skriver iallafall


Min bloggtorka består, så jag faller tillbaka på säkra kort, verklighetsbilder och obloggade konstverk, samt allmänt dravel (se detta inlägget).

Det konstiga är att jag är sjukt inspirerad nu, dels till att skapa, och även till att blogga.
Bara att jag inte riktigt har tid, och när jag väl får tid, så blir det konstlat och krystat såsom detta kan uppfattas.

Men men, har man inget att blogga om så kan man alltid blogga om att man inte har något att blogga om.

Gällande bilden här på toppen, så ja, jag vet inte, men jag tror jag visat den förr, om inte har jag sparat den, för att någon gång få, såsom nu, visa den.
Älskar känslan i den, och det som lockar mig mest till själslig ro med den är när jag sätter mig in i gänget bakom bilden.

Jag föreställer mig att jag och mina 3 närmaste kompisar får för oss att ta de coolaste squash-bilderna i världen. Historiskt coola squashbilder, och bara liksom sportar på oss lite klädsel och drar ned på courten och posar skiten ur sporten och kameran. Sprit verkar vara inblandat vilket säkert hade borgat för ännu bättre bilder. Men ärligt, visst känner ni det själva? Att ni hade velat vara där? Och att, ja, man kanske borde sträva lite mer i livet att göra sånt.

Sluter ögonen strax och drömmer mig bort till en Squash court nära dig.
Se upp,
en boll viner.

Inga kommentarer: