lördag, december 06, 2008

Duran Duran splittrades

Jag var typ 12 år och förkrossad, mitt favoritband Duran Duran splittrades.
Simon Le Bon, Nick Rhodes och Roger Tailor startade bandet Arcadia. Och John Tailor och Andy Tailor startade bandet The Power Station tillsammans med trummisen i Chic och Robert Palmer.

Världen delades ånyo i två läger, de som gillade Arcadia och de som gillade The Power Station. Själv föredrog jag Arcadia, vad tycker ni själva? Lyssna på låtarna, och svara på omröstningen här till höger, det band som får flest röster kommer jag att visa ännu en video av. Samt möjligvis berätta en anekdot från en tidig julaftonsmorgon.


gillar du Arcadia?


eller är du mer ett fan av The Power Station

4 kommentarer:

Anonym sa...

Arcadia it is.

Anonym sa...

Arcadia är bäst,The Power Station har några sköna på sin också.
Det intressanta är hur jäkla bra plattan från Arcadia-So red the rose håller än idag,dom som inte uppskattade DD musik då ansåg att Arcadia plattan var det bästa dom gjort men det är ju klart plockar man in artister som Sting,Grace Jones,David Gilmour och Herbie Hancock WOW :)

Duran-fan.

Ola sa...

Jag ska ju inte egentligen vara partisk, men faan vad Arcadia var bäst. Kul med din analys, men vilket samhälle vi lever i där ett Duran-fan tvingas vara Anonymt. ..

Anonym sa...

Okej mitt namn är Peter :)