söndag, december 28, 2008

Vardagspoesi


På vägen ur Skellefteå så stannade vi till vid Maikens tyger & garn i Skelleftå för att köpa vitt broderingsgarn. Utanför butiken så såg jag en ypperlig ledig ficka att parkera i/på. Väl ute i den friska fria luften så såg jag en agressiv lapp felaktigt uppsatt på insidan av trappdörren utanför vilken jag just parkerat. Ni ser den ovan.

Jag skriver om detta dels för att påpeka att det är vägskyltar som avgör var jag parkerar eller inte, ej lappar på insidan av hyreshusdörrar. Men främst för att lyfta fram det vackra i det de skrivit, för visst är det skrivet som en dikt?

Undvik att parkera
framför dessa
Dörrar.

Personen som skrev lappen har helt klart en alternativ karriär på tillväxt.
(bonusinfo: mamma arbetar i huset som speglas i bilden, och är den som tipsade om Maikens .)


Inga kommentarer: