torsdag, december 04, 2008

Vad som inspirerar mig idag


Brukar vara sjukt anti mot just installationer, men detta inspirerar: miljön, mysbelysningen, kubistiska meteoriten, färgerna på trädet och tonerna i gråheten på meteoriten samt såklart bildens punktum, statyerna, den till höger, som liksom säger "va? kan du ta det igen?" i sin mobil, samt den till vänster, som tittar på ett schysst mms han just fått.


högst vardaglig vid fösta anblicken, och inspirerande i all sin enkelhet, men sen kryper den in på skinnet, man frågar sig, har affären lika rätt att ta betalt för en muffin som jag själv bakat, som de har att ta betalt för frukt som härstamma från allas vår Moder Jord.


Virrvarrskonst, men gillar skärpan, och färvalen, finns knappt en endaste del av ytan ovan som inte innehåller lite sköna former och färger.


installationer blir bättre och bättre, den här skulle jag må toppen av att ha hemma.
sen, utan denna så hade jag aldrig förstått och inspirerats av kombinationen rosa, trä och fluffiga moln, snart i en tavla nära mig.

målade knytna kläder i sköna färger. vore otroligt snyggt i en ram på en vägg hemma. gillar speciellt det grön-brun-orangea segmentet i nedre högra hörnet.

Inga kommentarer: