lördag, augusti 09, 2008

Grym Musikvideo 3



Familjen: Det snurrar i min skalle.

Brukar halvgilla videor bestående av redigerat arkivmaterial, men den här är så välgjord och låten är så bra så man kan inte annat än att gilla, och ja, än en gång så imponeras man av text, och denna gången typ hela texten, handlar om kärlek. och hur man känner då man upplever det:

Jag, gjorde upp en eld för dig
och nu brinner hela skogen
Nu, vet jag vad du kommer att säg
och det känns som första gången

Kom, vi visar dom att det är vi
men det visste alla redan
Ut, springer du iväg med mig
jag hörde hur dom sjunger

Som, att allting redan var bestämt
som att jorden går runt solen
Vem, hade kunnat ta min plats
han finns ju bara inte

Dom, pratar om något underbart
jag är där och kan berätta
Stort, större än jag någonsin trott
det snurrar i min skalle


Vackert och enkelt och sant.



Inga kommentarer: