tisdag, oktober 14, 2008

ett avsked


Att vara borta från civilisationen så länge reser ju en rad frågetecken, frågetecken som världen kommer att räta ut av sig själv medans jag är borta:

? Hur kommer det att gå för Skellefteå AIK i elitserien fortsättningsvis? Fisk eller fågel? Eller fortsatt 3a? ser fram emot att få läsa alla matchrapporter då jag landar på svensk mark igen.

? Vad sker med världens ekonomi? Någon slags riktning borde den ha tagit tills dess att jag är tillbaka. Hoppas min lägenhet har ökat i värde i dess ide.

? Hur kommer det att gå för min syster som ska bo i vårt hus medans vi är borta? kommer hon att vattna orkideerna rätt? Kommer hon att kratta upp samtliga löv på tomten som utlovat?

? Kommer det starka flädervinet jag fick av Gabrielle och Jonas att lagras med värdighet?

? Mitt projekt och sätesbjudna barn, 14202041, kommer någon att hoppa av? och vad är det som kommer att skapas i stugorna under min frånvaro?

? Och ja, kommer samliga flygbolag att införa sängplatser med jättestora platta skärmar och vilken lyxmat man vill samt baklavas som service till samtliga passagerare, lagom till vår returflight? man får hoppas. ..

1 kommentar:

Emma sa...

Kikade in här lite bara :)