fredag, oktober 03, 2008

Fråga mig vilka mina drömbilar är.

Äh, jag orkar inte vänta på att ni ska fråga mig, det tar för lång tid, jag brinner ju för att berätta.

Det är nämligen så att jag inte är en bilkille, har aldrig varit, men jag trivs att trampa på gasen ibland och lyssna på sportradion, egenblandade CDs, riva iväg till en loppis eller en avlägsen vän, eller helt sonika bara vara ute och cruisa med livskamraten.

Iallafall, nu då man snart är fler är det dags att se över om man ska köpa större bil. Eller, iallafall köpa en annan bil, så jag gav mig ut och letade på nätet och tänkte igenom alla mina svettiga fantasier om vad jag tycker är snygga bilar. Ser redan nu att detta inlägget är ett som jag själv knappast hade orkat läsa om någon annan skrivit det. Men men, här är bilarna:
Nya Lamborghinin, heter tydligen Estoque. 4 dörrars och faktiskt, den första snygga lamboghinin någonsin. grattis alla män.


Skön Datsun från 1974, lika gammal som mig, lika cool, lika gul.


Maserati Quattroporte, allt på italienska blir coolt, quattroporte = fyra dörrar. Geni,
och detta är nog min absoluta favorit av favoriter, sjukt snygg, och lite vuxen och vräkig samtidigt som den är sportig.



Citroen, dvs jag vill även ha en fransk bil. Denna vore lagom att ta till badmintonen.


Satt på flyget till London och äldre herren brevid mig läste ett nummer av "Classic Cars" och där läste han ett långt reportage om en väldigt fin bil, Jensen Interceptor. Min kollega Håkan säger att den är "sjukt stor". Men jag vill ha den.

Interagera med mig! Vilken är din favoritbil? Vad tycker du om mina val? Ser du någon metallic tråd?

Inga kommentarer: