söndag, maj 24, 2009

Mitt framtida högkvarter


Vackra Trygga Hansas huvudkontor.

Läser i SVD att
stadsbyggnadsborgarrådet Kristina Alvendal(Moderat) tycker att Trygghansahuset i korsningen scheelegatan/fleminggatan inte bör bevaras för framtida stockholmare, jag citerar:

Trygg Hansa-huset kan på intet sätt motsvara Plan- och bygglagens intentioner om skydd för en byggnad särskilt värdefull ur historisk, kulturhistorisk, miljömässig eller konstnärlig synpunkt
.

Vidare så säger uppmanar hon till att i framtiden nonchalera de klassningar av byggnader som Stadsmuséets antikvarier utfärdar för att skydda unik arkitektur och byggnadstilism. Något som pågått sedan debaklet med rivningen av Klarakvarteren.
Otroligt okunnigt agerande tycker jag. Jag tycker att hon borde avgå. Lämna posten till någon som faktiskt förstår något.

Hursom, till huset, ända sedan jag flyttade till Stockholm(1995) så har jag förtjust sneglat på det och varje gång fått bränsle till mina drömmar om att i framtiden driva upp mitt eget lilla imperium. Huvudkontoret för min framtida globala verksamhet skall, och har alltid ska varit, Trygg Hansas Huvudkontor.

En ypperlig byggnad i sin skönhet, med inbyggd sporthall för rekreation för de anställda, en supersnygg mysig park och sköna markiser att skugga soliga sommardagar. Perfekt belägen och med vidunderliga utsikter över Stockholm och dess vatten samt ett perfekt stort tak med utrymme nog att stava O L I C O R P .

Är det nu så att pajasarna lyckas bygga om det så meddelar jag härmed att jag i framtiden ämnar återställa det till sin forna glans, tegelsten för tegelsten. Stockholmare, slut upp bakom mig och stöd mig i framtida grundandet av O L I C O R P så räddar vi denna arkitekturiska skatt för framtida generationer.


1 kommentar:

Pierro sa...

http://www.olicorp.ch/

Loggan är designad. Logga in på fejjan.