måndag, augusti 23, 2010

Cupcakes - framtiden.


Cupcakes är intressant, inte bara för att det är gränslandet där jag och min hustrus skapande kan mötas, ej heller för att det nu verkar vara otroligt på tapeten.
Nä, det är intressant för att det är väldigt gott att stoppa i munnen och sedermera svälja.

Under många år har jag avnjutit cupcakes när det varit större saker att fira eller när det har vankats besök. Men för någon månad sen så stötte jag på tv-serien cupcake wars. Brilliant TV för en sån som mig. Baksuget/Smetsuget har aldrig inträtt så snabbt.

Bestämde mig för att jag någon dag ska starta en butik som säljer cupcakesm mina/våra egna cupcakes, inget red velvet här inte.
När jag gjorde research för den framtida butiken, så fann jag att stockholms första(!?) cupcakeställe har öppnat brevid mitt jobb. Nämligen Cupcake STHLM, komplett med kurbitsmålningar och handskrivna(av killar dock. .) skyltar.

Jag gick förbi en eftermiddag efter jobbet för att köpa med mig en påse hem. Men de var lite för dyra för det, 27 kronor för en liten sketen cupcake.
Dessutom tyckte jag de såg lite väl slätstrukna ut. (alltså inte hur frostingen var utbredd, utan hur de verkade)
Men men, kan jag göra det bättre själv då? Jadå. Och mina ska kosta max 15 kronor för den billigaste.
Tills dess så kan jag rekommendera, stockholms bästa cupcakeaffär. Cupcake STHLM

Inga kommentarer: