måndag, november 17, 2008

Flagg-VM



I somras genomfördes det andra(tror jag) flagg-VM genom tiderna.
Och som slutlig vinnare stod San Marino. Jag tycker San Marino vann välförtjänt om man ser vilken turnering de genomförde.

Eftersom flaggVM bara går varannat år så får vi vänta tills 2010 för nästa flagg VM. Jag laddar redan.

Min förhoppning är att någon av följade underbara flaggor vinner:


Lesotho, mmm, vilka färger och vilken illustration.


Ecuador, för den vågade kompositionen.


Burundi, enkelheten och tretydigheten.


Aruba, det givna valet egentligen.


Armenien, att ingen kom på den idén förut. .


Uzbekistan, någon har helt klart tänkt till.


Macau, funderar på att döpa min nästa blogg till jagvilltillmacau.


Guyana, onekligen min favorit, tänker nog printa och sätta upp som tavla oavsett.

Inga kommentarer: