tisdag, november 25, 2008

Vägsalt, jag tar ställning

Jag har lite svårt för det här med vägsalt, känns mest som det sabbar, så jag listar lite tankar här nedan, samt fakta:
-Salt gör att det blir mer rost på min bil.
-Salt gör att det blir mer äcklig modd över hela vägbanan.
-Salt är gott i smör, då gärna extrasaltat.
-Salt känns rätt menlingslöst, packad snö är inte speciellt hal, moddiga vägar är riktigt hala.
-Salt kan inte vara speciellt bra för miljön.
-Om alla resurser som lades ned på att salta istället lades på att ploga så vore väl problemet ur världen?
-Kan man använda soya istället på vägarna?
-Och ja, sista grejen, konsistensen på modden påminner om då man smulat ned smör i mjöl då man bakar scones, vilket gör mig sugen på scones, scones med salt smör på, och salt ost.
-En riktigt salt ost är Haloummi.

1 kommentar:

Ola sa...

Eins, zwei, Polizei
Drei, vier, koin idea
Fünf, sechs, salta kex