torsdag, november 13, 2008

Just one - problem


Då jag är hungrig blir jag lättretad.
När jag ska äta lunch är jag hungrig.

Först tar man dricka och bestick och servetter. Allt oftare har jag börjat notera att det bara går att ta servetter en i taget, jag vill oftast ha minst 3. Det gemensamma vid dessa tillfällen är att på asken där servetterna ligger så står det "Just One", och alltid retar det mig, för det skriver mig på näsan, jag VET att det bara går att ta en servett, svårt att undvika liksom, och dessutom, herr plåtlåda, vem är du att bestämma hur många servetter jag vill ha?

Största nackdelen förutom tidsförlust och nedlåtande varumärke är dock att hur man än bär sig åt så ser högen med servetter fördjävlig ut, så hur man än gör så ser det ut som sju svåra år på bordet då man sätter sig ned, fastän det är nydukat.

Hursom. Jag tycker det är ruttet, och på jakten efter en bild för att illustrera min avsky så fann jag orsaken till hånet som är "Just One", dvs företagets förklaring till varför produkten är så bra:

JustOne systemet erbjuder dig.....

Lägre omkostnader
Reducerar avfallsmängden med 30%

Den bästa kvalitén på dispenserservetter
Mjuka, absorberande servetter med snyggt tryck

Mera tid för dina kunder
Snabbt och lätt att se innehåll och fylla på

Bättre hygien
Interfoldvikningen gör att kunden endast rör vid en servett åt gången.


No sir, I don't like it.

2 kommentarer:

The pyssler sa...

På vissa ställen har de servettautomater som det kommer ut en hel klump med servetter och då måste man liksom trycka tillbaka en hel hög o det ser ju inte så trevligt ut sen. Kanske kan vara en bra miljögrej att man bara ska ta en servett o inte tre? Men jag vill ju oxå ha minst tre stycken, minst en till spill och kladd o några snytpapper oxå. hehe

Ola sa...

Förlåt, jag glömde skriva: Jag vill helst ha en hel klump servetter, då behöver jag oftast inte riskera att få för få.
Miljön kan man rädda på andra sätt.
Och ja, spill, kladd och snyt, servettanvändningens 3 gyllende ben.