fredag, mars 27, 2009

Ett stycke kvällsfika


Härom helgerna så var Mor, far, bror och syster på besök. Självklart innebar det en del fikande.
Bilden ovan är tagen under ett av dessa tillfällen. Tror det var inför "andra chansen" på tv. Till vänster ser ni en av min mors medhavda bullar, i mitten en bunt med sirapskakor, ty jag vet hur goda de är, och till höger, två exemplar av gravt misslyckade äkta amerikanska kakor. De misslyckades genom en kombination av överdosering av sirap, samt att jag glömde ändra ugnen från start till över och undervärme.

Fatet under är inköpt på loppis. Bänken under fatet har jag själv snidat.


3 kommentarer:

Svenska Larm sa...

Golvet under bänken då?

Ola sa...

golvet under bänken har jag lagt, och skåpet däremellan har jag byggt. betongplattan under golvet, ja du förstår, den har jag köpt. Och där underst, jorden, denna avstannade sjöbotten till dy, den har jag fötts till att bruka.

sussi sa...

fyra sorters kakor till så kunde ni haft kafferep!