tisdag, mars 31, 2009

Statuscheck: vårtider


Och det regnar
är det inte perfekt
är det inte alltid det så här års
det passar väl med ditt långa fastnade stirrande.


1) benen sjöng och fötterna dansade till dess beat under dagens badminton.
Det var jobbigt och svettigt, men orken bara matade på och matade på.
2) berodde formen i badminton på min långa promenad i dagens vårsol?
3) berodde formen på de många 30min+ promenader som idkats de senaste veckorna?
4) berodde formen på den nyomställda sommartiden?
5) efter badmintonen så drabbades jag av ett ljuvligt regn, jag och min vän från norrland sa att det luktade sommar, medans min kärlek tyckte det var ett vår-regn. vår i stockholm är försommar i Skellefteå.
6) åt at ljuv risgrynsgröt med förhöjda smaker.
7) såg sista avsnitten på serien True Blood (har fått låna på DVD från någon från USA . . . eh) och slogs av att den var lite småintressant i all sin skruvhet.
8) beslutade mig att gå och lägga mig i någolunda tid idag inför morgondagens busstur. Har jag sagt att jag ogillar Arriva(för att de inte fattar hur man sköter mälaröbusslinjer) och SL(för att de bett Arriva sköta deras mälaröbusslinjer)?


Inga kommentarer: