torsdag, mars 05, 2009

Filmen om ett svin.


Såg för inte så länge sen filmen om Olle Ljungström på TV. Den var mysigt och intressant gjort, och fick mig att tänka på bland annat följande:
-En av mina livsdrömmar är att ha ett hus vid en sjö som jag kan bada i, gärna egen brygga.
-Sommaren är bästa årstiden.
-Regina Lund är rätt skruvad.
-I början på 90-talet så var Olle ute och dekadentade sig och betedde sig svinigt på någon bar i Stockholm och lyckade reta upp en vän till mig så mycket att min vän döpte en låt till någon slags hämnd gemtemot Olle, på den kommande ep:n.
-Det är intressant att lyssna på människor, egentligen vem de än är, då de talar från hjärtat. Ska ta det ännu mer med mig, att försöka sträva efter att dra ut sånt ur människor, för mycket tid är slösad på att umgås med människor man faktiskt inte pratar med, utan främst visar upp och uttalar ord med varandra.
-Reeperbahn och Olle Ljungströms musik kommer nog aldrig att återfinnas i mina hårddiskar.
-Regina Lunds musik kommer heller aldrig den att återfinnas i mina hårddiskar, möjligtvis om något ondsint virus gjorde det, (minnesanteckning: uppfinn ett antivirus som håller järnkoll på inkommande mp3genererande virus)
-Har ett svagt minne av att jag var ute med Rickard och att han före eller efter träffade på Olle, det var något om att någon swishade förbi den andre på cykel, och att rickard utbrast: Olle Ljungström! vad Olle svarade minns jag inte, kanske finns chans att få lite mer ljus i den här anekdoten. Och andra Olle-anekdoter, spill them beanz i kommentarsfälte vet ja.


Inga kommentarer: