söndag, mars 07, 2010

Helgen i punktform utan ordning


Lördag:
- Bakar och sedemera äter en sabeltandad tigerkaka.
- Ser andra chansen och gillar det inte.
- Kör fast med bilen på vägen hem från Åkersberga.
- Noterar att ena katten legat sönder en av mina favorittröjor.
- Besöker 2 loppisar i sundbyberg.
- Köper en radda coola grejer från ett livs i Hallonbergen centrum.
- Njuter av en delikat vegetarisk middag med bland annat kålrot och fetaost.
- Bevittnar när Havanna biter trynet av en liten anti-stress-gris.
- Ser delar av matchen Södertälje Skellefteå och hänförs av målen och de lökiga domarna.
- Rostar polarbröd i brödrosten och gillar att de blir bättre då.
- Jobbar på min stora tavla under arbetsnamnet Sean Connery.

Söndag:
- Vaknar sent.
- Åker och handlar mat med Havanna.
- Bakar pizza med bland annat Serranoskinka.
- Fixar med lite datorer.
- Får en P-bot under tiden jag och Havanna handlar, jag hade glömt sätta i min p-skiva, på en SÖNDAG, vid EKERÖ CENTRUM ! Ärligt, jag stödjer den lokala verksamheten genom att åka till mitt lokala centrum och handla saker oftast till kraftiga överpriser. Och sen pissar de på min bil genom att ge mig böter för att jag stått parkerad i 25 minuter utan p-skiva. De verkar inte speciellt intresserade av att ha mig som kund och besökare.



Inga kommentarer: