onsdag, mars 24, 2010

Min viktminskning - vecka 1


Imorse var jag på hälsokontroll via projektet lifegene.
Allt var väl topptrim förutom att vikten var lite över.

Så jag har skapat en levande bild, den ni ser ovan, för att övervaka min framtida viktnedgång.
Jag har valt att illustrera min vikt med Mount Everest. Så ni kommer se Mount Everest växa fram eller tyna bort, målet är att uppdatera en gång i veckan. Därav datumen på toppen.

Intressanta datum är, förutom målet i slutet på juni, även datumet 16 juni, vilket är dagen före en badmintonturnering jag ska spela, så det vore grymt att vara i lite bättre form tills dess.

Och NEJ, detta är ingen bantningblogg eller liknande hets. Vill mest se om jag är så bra på att gå ned i vikt såsom jag alltid säger. Och de metoder jag tänker använda är enkla.
1) köp inte kakor och godis och ät. Bjuds det så smaka gärna.
2) Promenera minst 5 timmar i veckan. Och spela badminton som vanligt 1-3 gånger i veckan.
3) Ät inte mat efter 20.00 på kvällen.

Och JA, når jag målet med 14 kg minskning så lovar jag att publicera vilken min startvikt var. .

Så får vi se hur det går, välkommna att följa mitt försök att flytta berg.

Inga kommentarer: