fredag, januari 01, 2010

Löften år 2010.


[Simple Minds - Promised you a miracle. ]

2010 års löften:

-Att inte köpa Aftonbladet eller Expressen, ty de är fördummande.

-Äta godis på Lördagar. Kakor är inte godis.

-Att köpa krosstränarn' och använda den minst 2h per vecka.

-Att inte läsa metro på tunnelbanan och bussen, läsa böcker eller lyssna på radio istället.

-Att svara på alla mail, sms, samtal och kommentarer på bloggen.

-Att skapa en kaka specialanpassad och med specialrecept för midsommar.

-Att ringa en släkting varje dag.

-Att köpa ett konstverk av en konstnär.

-Att lära Havanna säga diamant.

-Att spela ovanstående låt minst en gång i månaden. (kul fakta om låten är att när jag typ var 10, och fick höra den för första gången i Sollentuna hos min moster och hennes kille, så älskade jag den och köpte den och spelade den en massa hemma, mina kompisar gillade det också. Sen sa en kompis och hans bror att de inte längre fick lyssna på den och inte tänkte göra det heller för att Simple Minds sjöng "homosex, homosex" i refrängen, när de i själva verket sjöng "promises, promises". Minns även att jag visste att de sjöng "promises, promises" men inte orkade rätta dem då de var så trångsynta)



Inga kommentarer: