torsdag, januari 07, 2010

OMD Frossa! ! !


Orchestral Manoeuvres in the Dark - Souvenir

Videon är mysig. Låten till videokasettkanten fylld med minen. Och texten lika klurig som den är vacker.

It's my direction, it's my proposal, it's so hard, it's leading me astray

My obsession, it's my creation, you'll understand, it's not important now

All I need is coordination, I can't imagine my destination

My intention, ask my opinion, with no excuse, my feelings still remain



Orchestral Manoeuvres in the Dark - Tesla Girls

Den första låten jag hörde med bandet. Tyckte den var så cool så jag knappt fattade hur cool den var. Det var min kusin Christoffer som spelade den för mig. Än idag är den lite ovanlig. Sköna konstiga sätt att göra musik på. Och videon är ju ett mysterium i sig, hade aldrig sett den förrän idag.


Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay

Avslutar med en riktig ligga på gräset och stirra i himlen låt, med video som matchar.

Ja, det var allt från top3 Orchestral Manoevres in the Dark för idag. Vad tycker ni själva? (fullt medveten om att såna frågor ALDRIG besvaras. .men ändå. kalla det en retorisk fråga då. )

1 kommentar:

Ander Jönsson sa...

Jag tycker att den första låten är bäst. Jag jobbar på skivbolag och är väldigt cool.