tisdag, januari 05, 2010

Sublimering


Idag var det kallt igen.

En bitig kall kyla som är oförmögen att studsa mot mina kläder.
Den har länge letat sig in till min märg och med kirurgisk precision fryst den till is så fort jag visat mig ute.

Igår gjorde jag misstaget att gå till jobbet utan mössa,
och kylan hittade mitt bakhuvud och frös ned det så att jag glömde allt jag lärt mig på syslöjden i lågstadiet.

Imorse skulle jag vara bättre än kylan, så jag tog dubbla högdragna jackor för att skydda min torso samt en redig klassisk mössa på huvudet för att skydda bakhuvudet och mina syslöjdsminnen.
Kylan skred snabbt till verket och isade ned min rumpa som jag trodde var säkert tajt förpackad i mina jeans, och passade på att isa ned mitt ansikte vid en oförsiktig genväg över en rondell.

Mitt ansikte frös till is, fast i en min som beskrev min smärta när jag korsade över rondellen.
Nu får jag dras med den minen halva dagen.

Ikväll ska jag ge bort en t-shirt.
Imorgon ska ge bort en kopp te till mig själv.

Vad vill jag säga med inlägget? Det är osäkert, tror att min senaste tids bloggtorka har med kylan att göra, bloggfrystorka. Sublimering.


Inga kommentarer: