onsdag, december 09, 2009

det här med risgrynsgröt.


På juldagsmorgonen så tänkte jag vägga husmodern inom mig och koka äkta risgröt. Läste någonstans att det kan ta uppåt en timme. Men, det är inte darför jag skriver.

Tänkte på det här med risgrynsgröt på tub. Hur har de tänkt att man ska öppna den? Själv använder jag alltid typ en brödkniv och skär ett snitt i den, och sen klämmer jag ut innehållet i en kastrull. Vill även minnas att jag tidigare använt sax. Men oavsett vilken av de två man väljer så blir ju det man använder nedsölat av grötklet. Och måste diskas.

Är det för mycket begärt att skapa en förpackning man kan öppna utan att slaska ned hela köket?

Eller hur skulle du , som läser detta, öppna din gröt på tub? Pratade med syrran om det tidigare, och hon diskuterade det med sin pojkvän, deras bästa svar var "med naglarna". Väljer att låtsas om att jag inte hörde det.


Inga kommentarer: