söndag, december 13, 2009

stockholms konserthus, min lösning


[klicka på bilden för att njuta av detaljerna]

Läste i SvD att det snackas och skissas om att vårt kära konserthus här i Stockholm ska byggas ut. De har listat 4 förslag som jag nog tycker allihop ser rätt trista ut.

Kan jag bättre själv då? Jo.

Se ovan, jag föreslår att man bygger ut konserthuset med en extra lokal UNDER själva hötorget, och bygger en superstarkt glastak, så att kommersen kan fortgå som vanligt, och så att folket i staden, kan ånjuta kultur, från ovan, utan att betala, på ljuva kvällar.

Klantiga skisser jag vet, men ni fattar. Fatta hur coolt det måste se ut från underjorden, men diverse fruktstånd och fruktspill och fruktprutande, ovanför.

Och ja, jag vet att glas är sjukt halt, speciellt när man har mosade frukter och regn under fötterna. Men det blir något för byggnadsingenjörerna och matrialuppfinnarna att bita i. Jag är bara arkitekten.


4 kommentarer:

The pyssler sa...

Skitfint!

Ola sa...

jag tror det blir grymt grymt grym. Kom igen nu stockholm stad!

Daniel Milton sa...

Japp, jag röstar ja.

Sara-Vide sa...

Jag röstar också JA!