fredag, december 11, 2009

Min lilla farmor.


-Hon hette Inge-Maj. Inget konstigt med det kan tyckas, men inge är ju ett killnamn.
Och maj en månad. Craaazy.
-Hon skrev insändare till Norra Västerbotten. tänkte återpublicera några av dem här sen.
-Hon lärde sin katt Victor att kissa i badkaret (eller, lärde och lärde. . .)
-Hon bakade bullar och finska pinnar som ingen ville ha.
-Hon bakade sockerkaka som jag än idag ångrar att jag inte tjatade fram receptet på.
-Hon cyklade runt på en guldfärgad REX och var väldigt kort, typ 150cm
-Hon drev restaurangen saba grill i gamla stan tillsammans med Michel. Underbart ställe. Finns inte kvar längre dock. nu är det typ ett kontor. Uäk.
-Hon gillade även hon Julio Iglesias. Magiskt fin låt, klicka och vicka.
-Jag brukade sova över hos henne när jag varit på D I S C O på Anderstorpgymnasiet eller när Mike Tyson boxades på TV, för hon hade alla kanaler.
-Hon hade en bra smak inom konst.
-Hon var ibland lite jobbig.
-Hon trodde att han jag delade lägenhet med i Umeå var en knarkare efter att ha pratat med hans röst på telefonsvararen.
-Hon hade gröna fingrar.
-Hon gillade att prata om elände.
-Hon sålde råttsvansar som barn för att få ihop till veckopeng.
-Hon var en jäkel på trav och vill minnas att hon även ägde några hästar i sin relativa ungdom.


1 kommentar:

Anna Sousa Pinto sa...

Vilket fint porträtt av Inge-Maj. Hon var en härlig kvinna. Men vem betalar för råttsvansar?