söndag, januari 04, 2009

det tåls att sägas igen...


...vårt hotellrum på Aruba var helt otroligt fint.

Amsterdam Manor Hotel på Aruba är ett perfekt och prisvärt hotell. Tyvärr tog jag ingen bild på just vårt hotellrum, MEN, bilden ovan är faktiskt exakt det hotellrum vi bodde i, det såg jag nu. Fragment av minnen från rummet kommer till en:
a) Varje dag brukade jag hänga om de där orangea tavlorna, en på sidan, en upp och ned, eller diverse andra konstellationer, och varje morgon hängde städerskan de till rätta. Jag ville inget illa. Städerskan var grym, varje dag städade hon allt, och diskade!
b) Golvet ni ser var det några centimeter vatten på då vi anlände, det hade runnit in från den orkanpinade balkongen. Orkanen Omar var ju som sagt i farten.
c) Läderfåtöljen som aldrig användes annat än till att vara platsen där våra snorkelset låg.
d) Balkongen som inte användes till annat än att fotografera havet och den inledningsvis vattenfyllda gatan, samt ja, att dagligen torka badkläder på såklart.
e) Den stenhårda sängen. Jag hade nog kunnat sova på en tegelsten. Ty då man är på Aruba sover man alltid gott.
f) TVn som lärde mig allt om det Amerikanska presidentvalet.

Nu har det gått ungefär 3 månader sen jag kom tillbaka från Aruba. Sammanfattnigsvis kan jag bara säga:

Jag vill till Aruba



Inga kommentarer: