torsdag, januari 08, 2009

tennisarmbåge


Jag erkänner: Jag har tennisarmbåge, och det nu.

Orsakerna till tennisarmbåge är i mitt fall någon av nedanstående 4 skeenden:
1) jag har fickparkerat på ett väldigt svårt ställe med en bil som inte har servo. och detta dag efter dag efter dag.
2) jag har servat min specialserve i tennis.
3) jag har typ enbart spelat backhand i badminton.
4) jag har brutit arm, som i filmen over the top med stallone.

Orsaken till de senaste 4 veckornas tennisarmbåge är att vi hade julfest på jobbet, och att jag där bröt arm mot några av mina kollegor. Sen dess har jag haft riktigt och ibland rikligt ont.

Ikväll var det dags för badmintonturnering. och jag tänkte inte så mycket på att jag fortfarande inte var riktigt bra i armen. Tidigare har jag aldrig haft speciellt stora problem med badminton och tennisarmbåge. Men ikväll kulminerade den, smärtan. Jag kunde tillslut inte lyfta armen. inte stänga handen. Jag blev blek/vit i ansiktet, och armbågen svullnade upp, smärtan var konstant och stundtals svartnade det för ögonen som om jag skulle svimma. Som tur hade jag fästmön med mig som publik och hon kunde köra hem mig.

Nu är jag hemma, och mår lite bättre, men det är bara tabletterna som verkar. värk lär komma då de slutar verka inatt. Återkommer med uppdatering i ämnet.

Ovan är en bild som jag förberedde tidigare, som visar två enkla stretchövningar man kan göra för att stretcha en tennisarmbåge. Jag lade dit lite kändisansikten på den huvudlösa demostratösen för att göra det lite mer motiverande.

Som sagt, återkommer.



Inga kommentarer: