tisdag, januari 06, 2009

Nordpolen inspirerar mig


Artisten Nordpolen och hans skiva har gått varm och blir mer och mer imponerad. Inte bara musiken och produktionen utan mer och mer de grymma texterna. I sann "the dikts" anda så har jag dragit ut passager av fyra meningar för att bilda sköna helheter. Dessa passager är dragna ur hans låtar.

jag måste ut
dom tror jag är besatt
av filmer
utan lyckligt slut

jag andas bara för att jag kan
men jag kan mycket mera.
jag skrattar bara för att jag kan
det betyder inget mera.

kommer kanske inte
bli vi två.
plötsligt har jag insett
att det är så.

förväxlar aldrig mig
med era andra vänner
apati är en vanesak
du kan stanna hemma en annan dag

försöker memorera
men intrycket är för stort.
kan bara konstatera
jag kommer glömma bort.

mitt självförakt
beträder nya marker
när jag tvingar fram
en textrad till.

21
och redan gammal
vill inte ens tänka på
när du blir 22

Nattsvart jag vet, men ändå med förhoppningar, och jag tycker det finns något vackert i att sätta ord på tunga känslor.



Inga kommentarer: