lördag, januari 17, 2009

Konstig restaurang


befann mig häromlunchas på sturegatan i grepp med att äta lunch. :
Restaurangen Vapiano har jag hört gott om, så den blev det, nedan följer en recencion utan känslor om det berörda stället:

-Kom in i restaurangen.
-Ställde mig i kö för att få ett "kort".
-Fick kort.
-Såg 4 köer.
-Valde att ställa mig i kön som det stod pizza på.
-Väl längst fram i kön beställde jag min pizza, en med pesto och färsk spenat.
-Kvinnan där framme tog mitt "kort", drog det mot en magnet.
-Sen gav hon mig en konstig "pryl" som såg ut som en sån där elchockspistol.
-Trängde mig genom lokalen för att hitta ett glas vatten.
-Trängde mig tillbaka till mitt bord.
-Den konstiga "prylen" började vibrera och blinka och låta.
-Gissade att det betydde att min pizza var färdig.
-Jag gick och ställde mig i kö för att hämta ut min pizza.
-Lämnade in min konstiga "pryl" til lkvinnan där framme.
-Hindrade i sista sekund pizzabagaren att lägga en tomatsallad på min pizza.
-Bad att få lite parmesan på pizzan.
-Satte mig till bords.
-Rev lite basilika över pizzan.
-Malde lite svartpeppar över pizzan.
-Åt pizzan.
-Drack vattnet.
-Köade i kassan på vägen ut för att lämna in mitt "kort".
-Drog mitt eget kort för att betala det jag tidigare betalt med mitt "kort"
-Lämnade restaurangen.




Inga kommentarer: