måndag, januari 19, 2009

lampa till biblioteket


Många har mailat och frågat vad jag hade tänkt mig för slags lampa till det stundande biblioteket. Och såsom det känns nu så, visst jag är lite less på frågan men, just nu lutar det mot ovanstående lampa. det är en "Taklampa i jacquardsiden med ett paisleymönster i rostrött. Lampans form är inspirerad av den traditionella vietnamesiska koniska gräshatten." du finner den, och andra grymma lampor på webbshoppen Minh.

som en paisleymönsted taklampa skickad i svindyrt frakt på posten så givetvis blev jag intresserad av vad den traditionella vietnamesiska koniska gräshatten var för en hatt. googlade på engelska och hittade följande:


nu tillbaka till lampan. jag gillar den. och inspireras och lugnas ned av den. och just nu står den på toppen på önskelistan till biblioteket.


Inga kommentarer: