lördag, januari 03, 2009

vem är bäst?


Idag var det "derby" mellan Skellefteå AIK och Luleå.
Minns jag rätt så vann Skellefteå med 7-1. Luleå var helt enkelt numret för små.

Men det är inte darför jag skriver, det var mest det här med att under så länge jag kan minnas så har jag önskat, hoppats och sett fram emot den dagen när Skellefteå på allvar är tillbaka i eliten. Och nu är den tiden här. Skellefteå har parkerat i översta delen av tabellen en längre tid och nämns nu som en möjlig vinnare av slutspelet i vår.

Det konstiga är ju att det inte känns verkligt, och att jag inte njuter på det sätt som jag trodde. Visst är det spännande och härligt, men inte på något nämnvärt större sätt än tidigare. Intresset har ju alltid varit högt.

Man får väl se hur det blir i slutspelet, då kanske febern slår till på ännu mer allvar.

Och ja, ser jag rätt, eller skymtar man Björn Borg i bakgrunden bakom Renberg på bilen ovan?


Inga kommentarer: