onsdag, november 18, 2009

Anders s nilsson effekten


SvD rapporterar om de nya rekordsiffrorna för Sverigedemokraterna. 7,2% av Sveriges befolkning skulle rösta på Sverigedemokraterna om det var val idag.

Med andra ord är det statistiskt bevisat att jag är totalt ointresserad av att umgås med 7,2% av Sveriges befolkning. Shit, har rasism blivit trendigt nu eller? Jag fattar inte. Vad har hänt?
För helvete!


TT spekulerar att ökningen beror på debattinlägget om islam som partiets "partiledare" skrev i Aftonbladet. Själv tror jag mest på Anders S Nilsson effekten.
Ni minns säkert hans utspel om att SDs "partiledare" minsann inte fick vara med i hans program. Anders tyckte det vore bra om "partiledaren" var med i det programmet. Och menade att det vore nyttigt för honom att genomgå skärselden av grillad-esque häcklande komiker.

Det enda ett medverkade i det programmet hade gjort hade varit att göra "partiledaren" folklig, lite mysig, "ja, men han är ju skön kille. han skämtade om islam på tv. haha" och hans åsikter, rumsrena. .

Jag tycker att parlamentet är skriptat och rätt förutsägbart. Men minst 80% av Svenska folket tycker att parlamentet är roligt. Det är nog säkert en hel del av dessa 80% som efter löpsedlarna har gjort kopplingen "om de på parlamentet vill skoja med honom. då måste han vara en skön kille, och hans parti är ju rätt vettigt, inte såå farligt, för då skulle de inte vilja ha med honom i parlamentet"

Jag tycker inte att det SD står för är vackert, tycker heller inte att Anders S Nilsson verkar helt ok.

Inga kommentarer: