söndag, november 15, 2009

jag fyller jämt


Så var det dags att fira att jag har skrivit inte mindre än 600 inlägg på den här bloggen.
Jag tog min fantasi och sprang ned till sergelgången och bad de där eminenta blyetsmålarna där nere att snabbt rita fram en sammanfattande bild, det är den ni ser ovan. Den inehåller många stilar, för det var många som målade, såsom min blogg innehåller många olika inlägg.

Vilka är då mina 600 favoritinlägg?

-Ja, det blir ju just alla 600 det, har ju inte så mycket annat att välja.

Smart där, så vilka är mina 6 favoritinlägg?
-Bättre fråga, men väldigt svårt att svara på, lät slumpen avgöra, lät google avgöra vilka 6 inlägg det skulle bli, googlade en serie googlingar med olika kombinationer av "ola wikström" "spännande" "aruba" "som" "att" och "tydligen", valde lite och hittade följande lista(blev visst 9, måste ha läst uppochned:

1) Min Farfarsfar Ett blogginlägg om min farfarsfar och hans stordåd, läs och lär, och se filmen.

2) Olas vegetariska pyttipanna Sprudlande recept som får det att vattnas i magen. Och en grym illustration.

3) Sanningar om tonfisk Jag reder ut begrepp och åsikter om tunfisk. Och en grym illustration.

4) Stadsministrarna, finn 7 fel En i paret misslyckade tävlingar jag har haft på den här bloggen, ännu har ingen svarat på tävlingen, kanske kan denna länkning få tävlingsbidragen att strömma till?

5) Tunnelbanan ger mig huvudbry. Trodde jag skulle bli av med den här tanken då jag bloggade om det, men min fix-idé kvarstår, starkare än någonsin, fnissar varje gång jag tänker på det.

6) Om jag skulle vara fågel så skulle jag: titeln på blogginlägget säg väl det mesta.

7)
Minbebis.com - igen Rolig bild tagen direkt från mimbebis.com

8)
Dinosaurielampa Ännu en ostängd dörr, avslutar inlägget med "watch this space för mer dinosaurielampor", men icket, detta är ännu den senaste.

9)
Svar på tal Jag gav mig in i Anna Odell diskussionen med detta rykande inlägg, och valde, att i likhet med Anna, att låta min konst föra samhällsdebatten.


Inga kommentarer: