måndag, november 02, 2009

mr smartypants?


Vint Cerf, kanske ännu mer känd som mannen som sägs ha uppfunnit internet, har nu figurerat i en enklare intervju i SvD där han talar om internets framtid, eller, framtid och framtid, det som skall komma efter internet, vad nästa revolution blir.

Jag citerar honom ur artikeln:

"Det bästa av allt är att man då inte behöver vara i samma rum för att styra apparaterna. När jag är ute och reser kan jag till exempel via mobilen styra vilka filmer som ska spelas in på videon hemma. "

Hmmm. Apropå att sparka in öppna dörrar. Kan inte något berätta för honom att han är lite sen, liknande tjänster har funnits i eoner, och dessutom, video? i framtiden? det blir lite för löjligt för att jag ens ska kunna prata om det.

Som hämnd så letade jag rätt på en rad, i dubbel bemärkelse, löjliga bilder som ni ser ovan.


Inga kommentarer: