tisdag, november 17, 2009

En lek


En Okapi, världens randigaste djur.

Hittade nedanstående utmanande lek på en blogg, sååååå svårt var det inte, inte om man som jag, heter ngt med o, och gillar att leka med ord, men lite intressant iallafall. testa själv. Tricket att göra det kul är att stressa ut svaren, de krystade är oftast de bästa. Speciellt nöjd är jag med mitt sista svar, som blev något av ett nytt ordspråk som jag måste testa i verkligheten.

Regler:
Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar på frågorna (förutom fråga 1 förstås). Lycka till!

1. Ditt namn: Ola
2. Ett ord på fyra bokstäver: Opal
3. Flicknamn: Olga
4. Pojknamn: Owe
5. Yrke: Ornitolog
6. Färg: Orange
7. Klädesplagg: Orkanjacka
8. Mat: Ostbollar med jalapenos i.
9. Sak i badrummet: Olbas inhaler
10. Stad: Oslo
11. En orsak att vara sen: Omvärldsbevakning
12. Något man skriker: OJ !
13. Film: Ondskan
14. Något man dricker: Oboy
15. Band: Orchestral Manouvers in Dark
16. Djur: Okapi
17. Snygging: Oliver(min vita/dumma/puckade katt)
18. Bil: Opel
19. Sång: Orinoco flow
20. Ordspråk: Om man bäddar får man ligga.

OH! Ola ordade ordnade ord ordentligt!


Inga kommentarer: