måndag, november 02, 2009

Apokalypsen nära förestående


Imorse när morgonbuss 336 anlände till Lovö så såg jag en ondsint karg människa som stod och väntade på bussen, min kropp isades till isberg inför personens hållning och givna leda på livet. När bussen närmade sig ytterligare så flög mannens halsduk ut och liksom en arm, gav bussen en order om att stanna. Halsduken såg ut och betedde sig exakt som en arm. Tydligt att mannen hade full pli på sin halsduk. Mannen hade huva. Helt svarta kläder. När han klev ombord på bussen så såg jag hans kalla ögon och bistra min.
Minns inte att han gav några som helst ljud ifrån sig när han tyst gled förbi mig i bussen.

Jag var nu rädd.

Bussen puttrar vidare, och strax efter orangeriet så ser jag ytterligare en svartklädd man, denna långt ute på ett fält, mellan några hästhagar. Han gick med bestämda steg och hans rock vajade i vinden, även den såsom dresserad.

Vilka är dessa svartklädda människor som skrämmer livet ur mig på lovö? Har de kopplingar till FRA? Eller är det något som har med kungahuset att göra? Har hovet kanske inspirerats av Stieg Larsson och miss Salander och nu sätter sin säkerhet i händerna på ett gäng goth:ar?


Inga kommentarer: